Proč je reklamní focení dražší?
- Jana Witae
- 1. 3. 2024
- Minut čtení: 2
Nedávno jsem na jedné FB skupině zaměřené na fotografování narazila na diskusi ohledně naceňování reklamních B2B fotek vs regulérních fotek B2C. Diskuse šla poněkud nesprávným směrem a spadla do roviny, až měl jeden z diskutujících dojem, že pokud fotograf vyfotí fotku například rodiny a prodá ji dané rodině, vs pokud vyfotí identickou fotku rodiny ale prodá ji firmě pro reklamní účely, tak tato stejná fotka bude dražší.
Je to pravda? A proč je tomu tak?
V první řadě je třeba si uvědomit, že reklamní fotka je reklamní materiál, který nese část odpovědnosti za vnímání značky/firmy/produktu spotřebiteli.
Pokud si objednáte zkušeného profesionálního fotografa, tak zaplatíte nejen za fotku, ale za celkové know-how, zkušenosti a přidanou hodnotu. Za to, že si prohlédne váš web (nebo sociální sítě) od A do Z. Že si nastuduje vaši firmu a vše, čemu se věnuje, kam chce směrovat a navrhne vám vhodné vizuální řešení. Že už má nafocených xy dalších brandů, produktů, služeb, kanceláří, lidí a přesně ví, kterým směrem se s vámi vydat. Že v případě potřeby najde a zajistí prostor, herce, modelky, rekvizity, vizážistku.
Skvělé reklamní fotky mohou výrazně zvýšit hodnotu firmy v očích zákazníků. Mohou přinést nové objednávky, nové klienty a celkově vytvořit specifickou image, kterou se firma odliší od konkurence.
A pokud se bavíme o „stejné“ fotce rodinky, tak v rukou profesionálního reklamního fotografa nikdy nepůjde o stejnou fotku a stejný objem práce. A pokud už mám jít do extrému a bavit se o naprosto identické fotce, tak fotograf musí zajistit model release od každého člena rodiny. Pravděpodobně si členové rodiny také ukrojí něco za to, že se stanou reklamním materiálem a nakonec musí fotograf ještě vytvořit licenční smlouvu, díky které firma vůbec nabude právo takový materiál využívat k reklamním účelům. Fotograf tedy v konečném důsledku nese poměrně hodně odpovědnosti za výslednou fotku, souhlasíte?
Takže ano, fotka bude dražší. :)


Komentáře