Reklamní focení. Jaká je cena a proč nemám jednotný ceník?
- Jana Witae
- 28. 2. 2024
- Minut čtení: 2
Aktualizováno: 8. 3. 2024
Focení je proces, stejně jako třeba stavba. Taky potřebujete vypracovaný návrh, vizuální představu, barevnost, materiál, lokaci, způsob využití a finální úpravu. Je to živý organismus plný nápadů a cest, kterými se vydat, přičemž každá z nich může být správná. Mým úkolem je pomoci vám vybrat jednu z nich a nastartovat tak váš brand image.
Cítite, že vaše firma potřebuje novou fasádu, ale nevíte jak by měla vypadat? Nebo možná naopak máte velmi přesnou představu ale potřebujete pomocnou ruku, která vaše vize promění v stavební kámen vaší firemní identity? Pomůžu vám navrhnout kreativní koncept ať můžete stavět na pevných základech. Jsem vlastně takový vizuální zedník. Spojuji vaše myšlenky do proveditelných konceptů a vytvářím materiál, který můžete flexibilně využívat skrze platformy sociálních sítí, web, katalogy, nebo cokoliv dalšího.
Nejdříve si spolu vykomunikujeme s čím potřebujete pomoci, o jaký typ fotek se jedná, kde budou fotky využity, k jakému účelu mají sloužit, a podobně. Díky tomu položíme základní kámen, kterým je využitelnost fotek pro vaše konkrétní strategie.
Následně vytvořím kreativní koncept. tzv moodboard, ve kterém si odsouhlasíme styl fotek a směr, jakým se v rámci vašeho budgetu a brandu budeme ubírat. V tomto bodě musíme mít oba jasno, jak to asi bude vypadat.
Pokud je to nutné, tak zajistím a vybavím modelky/modely, lokality, rekvizity, zkrátka vše, co projekt vyžaduje. Kdoví, třeba máte namyšlenou kampaň s hořícím vrtulníkem.
Samotné focení může zabrat klidně celý den, v některých případech i několik dní. Na většině focení jsme minimálně dva, protože řada projektů vyžaduje asistenci, případně vizážistku, stylistu a pod. K ruce mám tým šikovných lidí, protože víc hlav víc ví a víc rukou víc odnese. Jsme jako mravenci kteří usilují o blaho své královny, teda svého klienta.
Po focení je třeba fotky vytřídit a vhodně upravit, vyretušovat a připravit do vámi požadovaných formátů. Zkrátka abyste měli všechny potřebné výstupy v co nejlepší možné kvalitě, k co nejvhodnejšímu využití nebo abyste mohli flexit před konkurencí.
Suma sumárum, je to množství kroků, které jsou pro každý projekt vždy poněkud odlišné a vyžadují různý stupeň časové a finanční náročnosti. Proto od vás budu potřebovat co nejvíce informací, až potom přejdu k individuální kalkulaci.
Máte na focení vyhrazený konkrétní rozpočet? Vyložte karty na stůl.
Máte přesně vyhrazenou strategii a víte, kolik chcete do focení investovat? Řekněte mi za vás ideální číslo. Mně to pomůže lépe odhadnout produkční hodnotu tak, aby byl celý projekt skutečně na míru a v rámci vašich možností. Cena projektu se může pohybovat kdekoli od 15 do 150 tisíc (klidně i více, třeba u výše zmíněného vrtulníku) proto když znám váš rozpočtový strop, dokážu se vyhnout řešením, která jsou pro vás zbytečně nákladná, nebo naopak příliš jednoduchá.
Je pro mě důležité být k sobě hlavně vzájemně upřímní. Pokud máte nižší budget (například s businessem teprve začínáte), tak to spolu vymyslíme a přizpůsobíme tak, abychom mohli spolupráci alespoň odstartovat a aby vám už první fotky mohly přinášet užitek. Naopak pohybujete-li se ve vyšších číslech, tak to společně propracujeme do detailů a vymyslíme řešení, které vám za váš budget přinese maximum.
Tak směle do toho! Věřím, že se společně domluvíme a vymyslíme něco skvělého.


Komentáře